DPF részecskeszűrő tisztítás

Részecskeszűrő és EGR szelep tisztítás

A dízel részecskeszűrő (DPF), más néven koromrészecske szűrő vagy egyszerűen részecskeszűrő feladata az egészséget veszélyeztető részecskék kiszűrése a kipufogórendszerből. Ezenkívül a részecskeszűrő megégeti a szűrőzsebeken összegyűlt kormot. Ez a korom kiégése a mindenkori üzemi körülményektől, a különböző menetciklusoktól és az autó gyártója egyéni motorkipufogó-koncepciójától függ. Az emissziós előírások betartása érdekében a dízel részecskeszűrőt, másnéven DPF – amint a neve is sugallja – dízelmotorral felszerelt járműveknél használják.

Részecskeszűrők a tisztítás előtt

Az elektronikus jelzőfények világítanak, a járműnek jóval kevesebb energiája van és rendkívül magas az üzemanyag-fogyasztás is. A dízel részecskeszűrők csak korlátozottan képesek ilyenkor tárolni a részecskéket. Bizonyos korommennyiségtől kezdve a koromrészecskéket egy regenerációs folyamat során szén-dioxiddá és hamuvá kell égetni. Különböző okok miatt a regenerációs folyamat nem indul el, és ennek következtében a DPF eltömődik a koromrészecskéktől.

Részecskeszűrő tisztítás, csere helyett

Ha azonban a részecskeszűrő eltömődött a korom részecskéktől, az gyorsan nagyon drágává válhat: Az ügyfeleknek mélyen a zsebükbe kell ásniuk, hogy lecseréljék a dízel részecskeszűrőt. Egy új dízel részecskeszűrő, avagy DPF 1000 és 6000 euró közötti áron mozog. Ezen felül meg kell tervezni az autó hosszabb műhely látogatását és egy fizetős csere járművet. Ezzel szemben a részecskeszűrő tisztítás, illetve a DPF tisztítás a Terraclean oldattal rendkívül költséghatékony és olcsó alternatíva.

Cégünk a részecskeszűrő tisztítás legprofibb módjával tisztítja meg a kényszerű regenerálási folyamat segítségével. Ez minden esetben eltávolítja a koromot, így a részecskeszűrő tisztítás elvégzése után biztonságosan vezetheti autóját, és nem kell aggódnia autója állapotáért. Mivel a vadonatúj részecskeszűrő árak hihetetlenül magasak lettek, mindig a legjobb, ha a meglévő DPF tisztítás folyamatát választja, annak kicserélése helyett. Egy új részecskeszűrő és EGR szelep költsége meghaladhatja egyes autóknak az értékét, ami mondjuk ki, nem túl hatékony megoldás.

A korom elégetése a DPF-ben

Az oldatainkban lévő aktív összetevők a részecskeszűrőben lévő korom égési hőmérsékletének csökkentésére is alkalmasak. Emellett meghosszabbítja a regenerációs intervallumokat még kedvezőtlen vezetési körülmények között is, és alkalmas minden dízelmotorhoz, alap vagy utólag beépített dízel részecskeszűrővel, kivéve a saját adalékrendszerrel rendelkező járművekhez.

Ha részecskeszűrő szolgáltatásunkat használja, biztosíthatjuk, hogy a korom és a hamu is el fog tűnni autójának részecskeszűrőjéből. Ez annak köszönhető, hogy a legújabb és legerősebb technológiát alkalmazzuk a kívánt eredmények elérése érdekében, illetve elmondhatjuk, hogy tisztítási technológiánk igazán hatékony és népszerű az idő haladtával.

A Terraclean rendszereivel tisztított részecskeszűrők összehasonlíthatók az új részecskeszűrőkkel, az eredmény pedig a módszerünket erősíti, hiszen közel azonos az állapota egy a módszerünkkel tisztított és egy új részecskeszűrőnek. Annak érdekében, hogy a részecskeszűrő hosszú ideig működjön, meg kell találnia és meg kell szüntetnie a dugulás okait, különben a szűrő újra eltömődhet.

A rendszer kitisztítása után nagyjából 15 percen keresztül mindig hagyni szoktuk a motort járni, ami teljes mértékben elősegíti a részecskeszűrőnek a tisztaságát.

Környezetkímélő hatás

Illetve, hogy kitérjünk arra is, hogy mennyire környezetbarát mind a részecskeszűrő, DPF, és az EGR szelep tisztításunk ezen folyamatok során a részecskeszűrőben lévő koromlerakódások feloldódnak, majd a szűrő normál regenerálása során egy kis része szén-dioxiddá égetik. A környezetre viszont nincsen további hatása a részecskeszűrőket illető tisztítási folyamatainknak. Megakadályozzuk az új részecskeszűrő gyártásából származó környezeti károkat is. Például a nyersanyag kitermelésével és az új alkatrészek gyártása során bekövetkező hatalmas energiafogyasztással.

Szólj hozzá!