superfitt

Superfitt.hu – Egészséges életmód

Superfitt.hu – Egészséges életmód

Korábban már többször hallottuk, de valóban tudjuk-e, mit jelent az egészséges életmód?

Az Egészségügyi Világszervezet az egészséget úgy határozza meg, mint „a teljes fizikai, mentális és társadalmi jólét állapotát, és nem pusztán a betegség vagy a fogyatékosság hiányát”, ami azt jelenti, hogy ez a koncepció túlmutat a létezés vagy a létezés hiánya betegségeknél.

Következésképpen nemcsak az egészséges életmódról kell beszélnünk, amely magában foglalja az ételt, a testmozgást, a megelőző egészségügyi ellátást, a munkát, a környezettel való kapcsolatot és a társadalmi tevékenységet.

Az egészséges életmód egyik napról a másikra nem valósul meg, de következetesnek kell lennünk. Követnünk kell az egészséges szokásokon alapuló tervet. Ezzel a testünk és az elménk olyan ritmusba lép, amely végül második természetűvé válik. Általános az, hogy az emberek olyan rutinokkal rendelkeznek, amelyek csak kicsit egészségesek, vagy egyáltalán nem egészségesek. Talán így van, mert könnyebb és kényelmesebb, mint helyesen elvégezni (vagy legalábbis ez a népszerű hit).

A félrevezető információk miatt nehéz lehet megtudni, mi a legjobb módja az egészséges életmód megteremtésének. Ebben a blogban mindent megtalál, amire szüksége lehet, hogy a lehető leghamarabb elmozduljon a sokkal egészségesebb életmód felé. Ha nem biztos abban, hol kezdje, akkor a megfelelő helyre jött!

Kiegyensúlyozott életmód

Melyek az egészséges életmód alkotóelemei?
A korábban említett szempontból megállapítható, hogy az egészséges életmódhoz szükséges szokások a következők:

Testmozgás

Általában ajánlott, hogy napi legalább 30 perc edzést végezzen. Elegendő a gyors ütemű séta – mindaddig, amíg növeli a pulzusát!
Az NHS kimondja: “A heti javasolt 150 perces ajánlott perc elvégzésének egyik módja a hét minden napján 30 perc elvégzése.”
Ez lehetővé teszi nem csak a felesleges kalóriák elégetését, az izmok és a csontok erősítését, hanem a vérnyomás, a koleszterin és a vércukorszint szabályozását is. Ezenkívül hozzájárul a stressz szint csökkenéséhez és segít az alvásban. Ezenkívül elősegíti a pihenés állapotának megszerzését, a hangulatváltozás elkerülését, az önértékelés javítását és a személyes elégedettség elérését. Ez jó módszer lehet az egészséges társadalmi tevékenység fejlesztésére is, ha a testmozgást másokkal gyakorolják.

Kiegyensúlyozott étrend

Az egészséges táplálkozást úgy érik el, hogy belefoglalják az összes olyan ételt, amely megjelenik a MyPlate-ben (amely a klasszikus élelmiszer-piramisot váltotta fel 2011-ben), de a megfelelő arányban és a megfelelő mennyiséggel. A fő cél a test tápanyag-szükségleteinek fenntartása, és elegendő energia biztosítása a nap folyamához.

egészséges ételek

A MyPlate négy részre oszlik, körülbelül 30% gabonafélékből, 40% zöldségfélékből, 10% gyümölcsökből és 20% fehérjéből, egy kisebb, tejtermékeket ábrázoló körrel, például joghurtos csészével vagy pohár tejjel.

Ezek a blogok nem csak azok számára fontosak, akik termékenységi utazásuk során segítséget keresnek, hanem az ott található információk általános útmutatásként szolgálnak az általános egészségére is.

Közösségi munka

Társadalmi élete valójában egészségének alapvető eleme. A társadalmi elszigeteltség a testi és mentális képességek fokozatos és visszafordíthatatlan romlásához vezethet, ideértve a testi fogyatékosságot és a demenciát.

Másokkal való boldogság elengedhetetlen számodra, mint egyén számára. Ha kapcsolatban állsz, ellenőrizheted blogunkat arról, hogy mi jó a kapcsolat , de először ellenőrizze, hogy elégedett-e önmagával. Ezek az öngondozási tippek segíthetnek elérni céljait.

Mentális egyensúly

Ez nemcsak a mentális betegségek fennállására utal, hanem az érzelmi és pszichológiai jólét állapotára is. A jó mentális egészségre van szükség a kognitív képességek, a társadalmi kapcsolatok fenntartásához és fejlesztéséhez, valamint a mindennapi élet személyes és szakmai kihívásainak való megfeleléshez. A stressz, a fáradtság és a szorongás többek között azok a jelek, amelyek azt jelzik, hogy mentális állapota nem teljesen egészséges.

Élvezze a szabadidejét

Meglepődni fog, ha megtudja, mennyi ember él, hogy dolgozzon, ahelyett, hogy élni dolgozzon – vagy talán nem -, talán te is az egyikük vagy! Ezért kérjük, élvezze szabadidejét, és használja hatékonyan és kellemesen.

Ha szereti hallgatni a podcastokat, kiválasztottuk a legjobb podcastok közül néhányat , amelyeket 2019-ben hallgathat . Ha kedveled a jó olvasást, akkor nézd meg az ajánlások listáját a legjobb női egészségügyi könyvekhez .

Tartsd karban az elmédet

Nem csak a testének kell gyakorolni! Az elméd gyakorlása segíti a megfelelő működést, és elkerüli a kognitív romlást és a demencia megjelenését.

Próbáljon rendszeres edzést végezni az agyával olyan gyakorlatokkal, amelyek növelik a memóriát, a figyelmet, a fókuszáló képességet és új témákat tanulnak. Ez segít elkerülni, vagy legalább késleltetni ezeket a kérdéseket.

Élvezze az egészséges szexet

Nagyszerű hír – a szex nem csak szórakozás, hanem egészségre is jó! Kiváló szív- és érrendszeri egészségre, és ellazítja a fejünket. Annak érdekében, hogy megvédje magát a szexuális úton terjedő betegségektől, például a gonorrhoea és a szifilisz, mindig biztonságos szexet kell gyakorolnia, óvszer használatával, ha olyan partner több partnerével szexel, akiknek a kórtörténetében STD-k fordultak elő.

Testépítés

Az egészséges életmód vele járója, hogy építjük testünket, és fejlesztjük izmainkat, melynek a legjobb módja a testépítés. Olyan testépítőktől tanulhatunk, mint Arnold Schwarzenegger, Lee Haney, vagy Kevin Levrone. Ezek a testépítők igazán nagy sztárok voltak a magúk idejében. Többségük megnyerte a legnagyobb testépítő versenyt, a Mr. Olympiát is.

Szólj hozzá!