superfitt

Superfitt.hu – Egészséges életmód

Korábban már többször hallottuk, de valóban tudjuk-e, mit jelent az egészséges életmód?

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) az egészséget úgy határozza meg, mint „a teljes fizikai, mentális és társadalmi jólét állapotát, és nem pusztán a betegség vagy a fogyatékosság hiányát”, ami azt jelenti, hogy ez a koncepció túlmutat a létezés vagy a létezés hiánya betegségeknél.

Következésképpen nemcsak az egészséges életmódról kell beszélnünk, amely magában foglalja az ételt, a testmozgást, a megelőző egészségügyi ellátást, a munkát, a környezettel való kapcsolatot és a társadalmi tevékenységet.

Az egészséges életmód egyik napról a másikra nem valósul meg, de következetesnek kell lennünk. Követnünk kell az egészséges szokásokon alapuló tervet. Ezzel a testünk és az elménk olyan ritmusba lép, amely végül második természetűvé válik. Általános az, hogy az emberek olyan rutinokkal rendelkeznek, amelyek csak kicsit egészségesek, vagy egyáltalán nem egészségesek. Talán így van, mert könnyebb és kényelmesebb, mint helyesen elvégezni (vagy legalábbis ez a népszerű hit).

A félrevezető információk miatt nehéz lehet megtudni, mi a legjobb módja az egészséges életmód megteremtésének. Ebben a blogban mindent megtalál, amire szüksége lehet, hogy a lehető leghamarabb elmozduljon a sokkal egészségesebb életmód felé. Ha nem biztos abban, hol kezdje, akkor a megfelelő helyre jött!

Kiegyensúlyozott életmód

Melyek az egészséges életmód alkotóelemei?
A korábban említett szempontból megállapítható, hogy az egészséges életmódhoz szükséges szokások a következők:

Testmozgás

Általában ajánlott, hogy napi legalább 30 perc edzést végezzen. Elegendő a gyors ütemű séta – mindaddig, amíg növeli a pulzusát!
Az NHS kimondja: “A heti javasolt 150 perces ajánlott perc elvégzésének egyik módja a hét minden napján 30 perc elvégzése.”
Ez lehetővé teszi nem csak a felesleges kalóriák elégetését, az izmok és a csontok erősítését, hanem a vérnyomás, a koleszterin és a vércukorszint szabályozását is. Ezenkívül hozzájárul a stressz szint csökkenéséhez és segít az alvásban. Ezenkívül elősegíti a pihenés állapotának megszerzését, a hangulatváltozás elkerülését, az önértékelés javítását és a személyes elégedettség elérését. Ez jó módszer lehet az egészséges társadalmi tevékenység fejlesztésére is, ha a testmozgást másokkal gyakorolják.

Kiegyensúlyozott étrend

Az egészséges táplálkozást úgy érik el, hogy belefoglalják az összes olyan ételt, amely megjelenik a MyPlate-ben (amely a klasszikus élelmiszer-piramisot váltotta fel 2011-ben), de a megfelelő arányban és a megfelelő mennyiséggel. A fő cél a test tápanyag-szükségleteinek fenntartása, és elegendő energia biztosítása a nap folyamához.

egészséges ételek

A MyPlate négy részre oszlik, körülbelül 30% gabonafélékből, 40% zöldségfélékből, 10% gyümölcsökből és 20% fehérjéből, egy kisebb, tejtermékeket ábrázoló körrel, például joghurtos csészével vagy pohár tejjel.

Ezek a blogok nem csak azok számára fontosak, akik termékenységi utazásuk során segítséget keresnek, hanem az ott található információk általános útmutatásként szolgálnak az általános egészségére is.

Közösségi munka

Társadalmi élete valójában egészségének alapvető eleme. A társadalmi elszigeteltség a testi és mentális képességek fokozatos és visszafordíthatatlan romlásához vezethet, ideértve a testi fogyatékosságot és a demenciát.

Másokkal való boldogság elengedhetetlen számodra, mint egyén számára. Ha kapcsolatban állsz, ellenőrizheted blogunkat arról, hogy mi jó a kapcsolat , de először ellenőrizze, hogy elégedett-e önmagával. Ezek az öngondozási tippek segíthetnek elérni céljait.

Mentális egyensúly

Ez nemcsak a mentális betegségek fennállására utal, hanem az érzelmi és pszichológiai jólét állapotára is. A jó mentális egészségre van szükség a kognitív képességek, a társadalmi kapcsolatok fenntartásához és fejlesztéséhez, valamint a mindennapi élet személyes és szakmai kihívásainak való megfeleléshez. A stressz, a fáradtság és a szorongás többek között azok a jelek, amelyek azt jelzik, hogy mentális állapota nem teljesen egészséges.

Élvezze a szabadidejét

Meglepődni fog, ha megtudja, mennyi ember él, hogy dolgozzon, ahelyett, hogy élni dolgozzon – vagy talán nem -, talán te is az egyikük vagy! Ezért kérjük, élvezze szabadidejét, és használja hatékonyan és kellemesen.

Ha szereti hallgatni a podcastokat, kiválasztottuk a legjobb podcastok közül néhányat , amelyeket 2019-ben hallgathat . Ha kedveled a jó olvasást, akkor nézd meg az ajánlások listáját a legjobb női egészségügyi könyvekhez .

Gyakorold az elmét

Nem csak a testének kell gyakorolni! Az elméd gyakorlása segíti a megfelelő működést, és elkerüli a kognitív romlást és a demencia megjelenését.

Próbáljon rendszeres edzést végezni az agyával olyan gyakorlatokkal, amelyek növelik a memóriát, a figyelmet, a fókuszáló képességet és új témákat tanulnak. Ez segít elkerülni, vagy legalább késleltetni ezeket a kérdéseket.

Élvezze az egészséges szexet

Nagyszerű hír – a szex nem csak szórakozás, hanem egészségre is jó! Kiváló szív- és érrendszeri egészségre, és ellazítja a fejünket. Annak érdekében, hogy megvédje magát a szexuális úton terjedő betegségektől, például a gonorrhoea és a szifilisz, mindig biztonságos szexet kell gyakorolnia, óvszer használatával, ha olyan partner több partnerével szexel, akiknek a kórtörténetében STD-k fordultak elő.

Kap jó minőségű alvást
Aludni kell jól és megfelelő számú órán keresztül – legalább 8 órán keresztül éjjel. Ez segít pihenni és energiát generálni a következő napra. Az álmatlanság a magas vérnyomás, a szívbetegség, valamint a mentális, anyagcsere- és endokrin betegségek oka, ezért próbáljon kikapcsolni, mielőtt lefekszik.

Milyen negatív életmód befolyásolja az egészséget és az életminőséget?
Ha nem tartja be a fentieket, akkor nyilvánvalóan negatív hatással lesz rád. Az egészségtelen életmód egyik kulcsterülete a mérgező termékekkel járó döntések meghozatala.

Mérgező szokások és termékek
A dohány, az alkohol és a kábítószerek nagyon negatív hatással vannak az egészségre. Az utóbbi években volt a népszerű hiedelem, hogy az egyik napi bor- vagy sörtiszt rendben van, de az új tanulmányok bebizonyították, hogy ez még negatív hatással lehet az egészségre.

Számos olyan termék található, amelyeknek az expozíciója, alkalmanként vagy folyamatosan, súlyos veszélyt jelenthet egészségünkre. A városok környezetszennyeződését az egészség legfontosabb kockázati tényezőjének tekintik.

Mi a kapcsolat az életminőség és az egészséges életmód között?
Az életminőség a következő szempontokhoz kapcsolódik:

Elégedettség a napi tevékenységekkel.
A szükségletek kielégítése.
Célok elérése az életben.
Önkép és életmód.
Személyes és társadalmi-környezeti tényezők bevonása.

Az egészséges életmód előnyei
Az egészséges életmód előnyei szinte korlátlanok. Az egészséges szokások és rutinok lehetővé teszik számunkra, hogy aktív maradjunk és elérjük céljainkat. Ennek során növekszik belső elégedettségünk, és a legmagasabb szinten marad.

Nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy ha nem vagyunk egészségesek, drasztikusan csökken az esélyünk a kedves tevékenységek elvégzésére.

Az egészséges szokásokkal csak előnyeket fogunk látni, mind saját magunk, mind a minket körülvevő társadalom számára.

Az egészséges életmód előnyei magadnak
Összességében jobban fogod érezni magát! A testének és az elmédnek több szabadsága lesz, és képes lesz olyan dolgokat csinálni, amire korábban nem volt képes.
Bármilyen fizikai tevékenység során csökken a fáradtság, mivel erősebb lesz.
Amikor jól érzi magát, azt kívülről is kifejezi, és a legközelebb állók is ezt fogják érezni. Ebben az értelemben javulnak a társadalmi kapcsolatok.
Megfelelően pihensz, ami minden reggel energiával tölt be.
Helyes döntéseket hoz a meglévő mentális egyensúlynak köszönhetően.
Ez a mentális egyensúly segít elkerülni, hogy beleesjen a mérgező anyagok fogyasztásába.
Aktív lesz, minimalizálva a sérülések kockázatát.
Változatos és kiegyensúlyozott étrendje lesz, amely testét és elméjét erőteljes és egészséges maradni fogja.
inline termékenységi zászló

Az egészséges életmód előnyei a társadalom számára
Örömmel fog segíteni másoknak az egészséges szokások rutinjának megkezdésében. Meg fogja osztani velük az összes előnyeit, amelyeket a saját egészséges rutinjának követéséből kapott !.
Csökkentik az egészségügyi rendszer költségeit, mivel immunrendszerének erősítése révén ritkábban fog betegni.
Végül, de nem utolsósorban, tisztelni fogja a körülvevő környezetet, ennek következményeként hozzájárul majd a bolygó tisztaságának és jó állapotának megőrzéséhez a következő generációk számára.
az egészséges életmód fontossága és előnyei

Az egészséges életmód fontossága
Ha az egészséges életmód vagy a nem egészséges élet között kellene választania, akkor valószínűleg az elsőt választja. Ennek oka az, hogy mindannyian szeretjük érezni magunkat. Sokan összekeverik az egészséges életet az étrend vagy a testmozgás rabszolgájával. Nagyon téves ez gondolni. Ne gondolj bele így, mert úgy fogja érezni, hogy szükségtelen nyomás alá kerül, és félelem miatt el akarja kerülni az egészséges életmódot.

Az egészséges életmód szokásai nem a súlyos fogyókúrákból állnak, hanem elősegítik az egészséges, napi étkezéseket. Ha diétát vesz fel a fogyás érdekében, akkor az általában a testének kevesebb étkezéséből áll. Ezzel a lehetőséggel számos ételt betiltanak Önhöz. Másrészről, ha egészséges és kiegyensúlyozott étrendet követ, akkor nem kell minden ételt elhagynia az étrendből, vagy éhesnek kell lennie a nap folyamán az étkezés kihagyása miatt.

Ami az elvégzett testmozgást illeti, az egyik oldalon a szélsőséges fitnesz rutinok vannak, a másik oldalon pedig az egészséges testmozgás. Az első nehéz fenntartani, és valójában káros hatással lehet az egészségre. A testben izom- és ízületi sérülések formájában jelentkező betegségek jelentkezhetnek. Még súlyosabbak is lehetnek, ha ezeket a tevékenységeket olyan sebességgel hajtja végre, amely nem felel meg a fitnesz szintjének. Másrészt, ha a jelenlegi állapotának megfelelően gyakorol testmozgást, javul az egészsége.

Az egészséges életmód javítja a fogamzás esélyét
Ha rövid távon vagy a közeljövőben a terhesség célja, akkor egészséges életmódot kell élnie. A nők számára ez javíthatja az ovulációt és a méh egészségét, mindkettő fontos a fogamzás szempontjából. A férfiak számára az egészséges életmód javítja a sperma minőségét.

A sperma minőségéről és mozgékonyságáról bővebben a „ Hogyan lehet növelni a sperma számot ” című blogunkban olvashatunk .

Miután terhes lett, továbbra is vigyáznia kell magára. A testén belül a baba kilenc hónapig él. Ezen idő alatt táplálkozik azzal, amit átjuttat a placentán keresztül. Ezért ha rosszul eszik, a baba rosszul fog enni. Ha dohányzik, a baba dohányzik. Ha alszik kicsit, a baba nem fog pihenni, ahogy kellene.

A legjobb megoldás az egészséges szokások sorozata a terhesség előtt, alatt és után. Ily módon egészséges családi környezetet fog elérni a csecsemő és a jövő gyermeke számára, hogy megfelelően fejlődjön. Ezenkívül bevezeti őket, és oktatja őket az egészséges életmódról, amely örökre szolgálni fogja őket. Bebizonyosodott, hogy ha az egészséges életmódot már korán elindítják, könnyebb folytatni azt. Ezért a fiának vagy lányának nagyon hasznos örökséget fog hagyni életük végéig.

Ha Ön a termékenységi út kezdeti szakaszában van, vagy nehezen tud gondolni, az Adia ingyenes szolgáltatásokat kínál, például lehetőséget arra, hogy kérdéseket tegyen fel közvetlenül a termékenységi szakértőknek , vezetett meditációs audiókat készít a termékenységről, és rengeteg információt tartalmaz a táplálkozásról, a testmozgásról és mindenről. segíteni kell majd a termékenységi utazás során.

Szólj hozzá!